Καταγράφηκε σημαντική αύξηση πωλήσεων τον Απρίλιο, σε αντίθεση με τη στασιμότητα των ηλεκτρικών και την πτώση των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων
Τα υβριδικά μοντέλα αυτοκινήτων επικράτησαν στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών τον Απρίλιο του 2025, καθώς κατέγραψαν αύξηση πωλήσεων 14,3% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα και ουσιαστικά συνέχισαν την ανοδική τους πορεία.
Αυτή η τεχνολογία αποτελεί την απάντηση των αυτοκινητοβιομηχανιών στην προσπάθεια μείωσης των εκπομπών ρύπων, αλλά και στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Το συνολικό μερίδιο των υβριδικών μοντέλων το πρώτο τετράμηνο του έτους ήταν 12,1%, όταν το αντίστοιχο μερίδιο στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 35,5%. Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι στην Ελλάδα τον Απρίλιο σχεδόν ένα στα δύο αυτοκίνητα διέθετε υβριδική τεχνολογία. Αντίθετα τα plug in υβριδικά μοντέλα σημείωσαν οριακή πτώση 0,2%, καταλαμβάνοντας το 5,6% του συνολικού όγκου πωλήσεων. Αυτή η κατηγορία μπορεί να δώσει πολλές λύσεις για ηλεκτρική μετακίνηση μέσα στις πόλεις.
Μάλιστα σε περίπτωση που υπάρχει και συχνή φόρτιση, είτε στο σπίτι, είτε σε ταχυφορτιστές, τότε μπορούν να λειτουργήσουν και ως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χωρίς όμως τον φόβο της αυτονομίας. Αυτό το σημείο αποτελεί το μεγάλο στοίχημα των εταιριών, που θέλουν να βγάλουν στην παραγωγή plug in υβριδικά αυτοκίνητα με μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία. Το έπραξε πρόσφατα η Volvo με το XC70 με ηλεκτρική αυτονομία 200 χιλιομέτρων, ενώ υπάρχουν και αρκετές εταιρείες που πέρασαν στην ίδια λογική, προσφέροντας αυτονομίες άνω των 100 χιλιομέτρων. Με δεδομένο ότι οι καθημερινές ανάγκες ενός Ευρωπαίου πολίτη είναι κοντά στα 45 χιλιόμετρα (μέσος όρος), τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα μπορεί να κινείται αποκλειστικά ως ηλεκτρικό στις πόλεις, άρα με μηδενικούς ρύπους και χαμηλό κόστος μετακίνησης.
Από την άλλη στασιμότητα στις πωλήσεις (-0,2%) είχαμε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αν και το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» τυπικά ισχύει, εντούτοις υπάρχει προβληματισμός για το τι θα γίνει στο μέλλον. Αυτό φρέναρε τις πωλήσεις τον προηγούμενο μήνα και προβληματίζει για το τι θα γίνει στο μέλλον, όταν οι κατασκευάστριες εταιρείες έχουν βγάλει στην παραγωγή ηλεκτρικά αυτοκίνητα με πολύ καλές επιδόσεις και αυτονομία.
Τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα για άλλον ένα μήνα γνώρισαν μείωση πωλήσεων. Έχασαν -9,9% και -5,7% αντίστοιχα, με τα βενζινοκίνητα οχήματα να καταλαμβάνουν ποσοστό 35,2% τον Απρίλιο. Το πρώτο τετράμηνο του έτους το αντίστοιχο ποσοστό στα βενζινοκίνητα ήταν 34,4%, όταν στην Ευρωπαϊκή Ένωση το αντίστοιχο ποσοστό είναι 28,7%. Εκεί που τα πράγματα πήγαν καλύτερα ήταν στα αυτοκίνητα διπλού καυσίμου, τα οποία κατέγραψαν αύξηση πωλήσεων 1,7%, με το συνολικό μερίδιο να βρίσκεται στο 3,3%.
Τέλος, η κατηγορία που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των Ελλήνων είναι η Β κατηγορία. Το ποσοστό πωλήσεων ήταν 56,1%, με τα SUV αυτής της κατηγορίας να κατέχουν το 34,7%, δείχνοντας παράλληλα και την τάση της αγοράς. Ακολούθησε η C κατηγορία με 22,1% (SUV 14,9%), ενώ λίγο πιο πίσω βρέθηκε η Α κατηγορία με συνολικό ποσοστό 13,1% και με τα SUV να καταλαμβάνουν το 2,5%.
Πηγή: news.gr