Με ανοιχτά ξενοδοχεία η Σαντορίνη αλλά με πτώση 20% στις νέες κρατήσεις

Οι επιχειρήσεις της Σαντορίνης να υπαχθούν σε καθεστώς έκτακτης...

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

Οι ξενοδόχοι στον προορισμό “ναυαρχίδα” του ελληνικού τουρισμού είχαν την ελπίδα πως μόλις άνοιγαν τα ξενοδοχεία και ξεκινούσε η καλοκαιρινή σεζόν- μετά την έντονη σεισμική δραστηριότητα του χειμώνα και τα έκτακτα μέτρα προστασίας που ελήφθησαν- θα μπορούσαν να καλύψουν τις σημαντικές απώλειες της τουριστικής κίνησης. 

Αυτό όμως γίνεται εν μέρει, καθώς όπως σημειώνουν στο Capital.gr ξενοδόχοι του νησιού, παρατηρείται υστέρηση τουλάχιστον 20% στις νέες κρατήσεις που μπαίνουν στα συστήματα των καταλυμάτων σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι, ενώ παράλληλα ένα ποσοστό (όχι μεγάλο εντούτοις) κρατήσεων ακυρώθηκε τελικά πριν την ημερομηνία άφιξης.

Η Σαντορίνη προσπαθεί να ξαναβρεί το βηματισμό της και όπως τονίζουν επιχειρηματίες της ξενοδοχειακής αγοράς, δεν υπάρχει πλέον το αίσθημα του φόβου λόγω των σεισμών. 

Εντούτοις, με μεγάλη δυσκολία καλύπτονται οι θέσεις σε εποχικό προσωπικό, με τις ελλείψεις να υπολογίζονται στο 25%, τονίζει ο πρόεδρος Ξενοδόχων Σαντορίνης Αντώνης Παγώνης.

Το μεγάλο ερώτημα για τους επιχειρηματίες του νησιού είναι τι θα γίνει στη συνέχεια. Η όψη της Καλντέρας δείχνει πως όλα είναι έτοιμα να υποδεχθούν τους επισκέπτες (σ.σ. οι πισίνες των ξενοδοχείων γέμισαν ξανά μόλις άνοιξαν τα ξενοδοχεία, καθώς δεν υπήρξε επίσημη απαγόρευση με ΚΥΑ, αλλά ενημέρωση από την Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας για να αδειάσουν), όμως λείπουν οι μακρινοί επισκέπτες από την Ασία και την Αμερική, που όπως λένε οι ξενοδόχοι προγραμματίζουν τα ταξίδια τους κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου και του Μαρτίου- μια περίοδος που χάθηκε για τη Σαντορίνη.

Τον Απρίλιο με βάση τα στοιχεία της Fraport, η πτώση της ζήτησης άγγιξε το 34%, ενώ και ο Μάιος συνεχίζει με αρνητικό πρόσημο. “Μετά τις 25 Μαΐου φαίνεται πως μπορούμε να έχουμε κάποια καλύτερα νούμερα” σημειώνει ο κ. Παγώνης.

Οι τιμές, λόγω των λιγότερων νέων κρατήσεων, είναι χαμηλότερες κατά περίπου 10% σε σχέση με πέρσι, όπως λέει το ρεπορτάζ. Ωστόσο, αυτές μπορούν να πέσουν κι άλλο μέσα στο καλοκαίρι εάν δεν υπάρξει η αναμενόμενη ζήτηση.

Την ίδια ώρα, σε προωθητικές δράσεις για τη θετική προβολή της Σαντορίνης σε τουριστικές αγορές-στόχους υλοποιεί ο ΕΟΤ, σε συνεργασία με τον δήμαρχο του νησιού Νίκο Ζώρζο. Ήδη έχουν επισκεφτεί το νησί δημοσιογράφοι από μέσα της Γερμανίας και της Ρουμανίας. Εντός του Μαΐου προγραμματίζεται η υλοποίηση και άλλων σχετικών δράσεων από τις αγορές της Σερβίας, του Ην. Βασιλείου και Ιρλανδίας, της Βόρειας Αμερικής, της Γαλλίας, της Ολλανδίας και της Ιταλίας, με στόχο την εντατικότερη προώθηση θετικών μηνυμάτων στις διεθνείς αγορές.

Πηγή: capital.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ