Πυρά κομμάτων στην κυβέρνηση για τα Τέμπη και τις ευθύνες Καραμανλή

Πυρά κομμάτων στην κυβέρνηση για τα Τέμπη και τις ευθύνες Καραμανλή

Αναζωπυρώνεται η συζήτηση για το «έγκλημα στα Τέμπη», μετά τη διαβίβαση της δικογραφίας στη Βουλή, καθώς ο εφέτης ανακριτής είδε δυνητικές ποινικές ευθύνες υπουργών για τη διερεύνηση του δυστυχήματος.

Ο βουλευτής της ΝΔ Βασίλης Οικονόμου, ο γραμματέας της ΚΟ ΠΑΣΟΚ, Δημήτρης Μπιάγκης και ο Γιώργος Βασιλειάδης, μέλος ΠΓ ΣΥΡΙΖΑ, μίλησαν για το θέμα στην «Κοινωνία Ώρα MEGA».

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_m1’); });

Ο κ. Οικονόμου μάλιστα προεξόφλησε πως «αν τεθεί θέμα Καραμανλή, το ίδιο πιστεύω θα γίνει όπως και με τον κ. Τριαντόπουλο», αναφερόμενος στην παραπομπή του τελευταίου στο ειδικό δικαστήριο με συνοπτικές διαδικασίες, κάτι που είχε προκαλέσει την αντίδραση κομμάτων της αντιπολίτευσης. Εκτιμώ ότι η ΚΟ της ΝΔ δεν θα παρεμποδίσει τις εξελίξεις αυτές», σημείωσε τέλος ο κ. Οικονόμου.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_m1’); });

Τέμπη – Οικονόμου (ΝΔ): Να γίνει ότι έγινε με Τριαντόπουλο

Ειδικότερα ο κ. Οικονόμου ανέφερε για την διαβίβαση της δικογραφίας: «Από την στιγμή που έπεσε σε πολιτικά πρόσωπα πρέπει να πάει στην Βουλή. Από την στιγμή που υπηρεσιακοί παράγοντες είπαν κάποια πράγματα, είναι υποχρεωμένη να τα εξετάσει η δικαιοσύνη. Νομίζω πρέπει να γίνει προανακριτική με τη έννοια ότι από την στιγμή που υπάρχει σε υπηρεσιακό επίπεδο μια τέτοια διαπίστωση, πρέπει να δούμε αν η πολιτική ηγεσία ανταποκρίθηκε σε αυτή την διαπίστωση. Νομίζω πως ό,τι έγινε με Τριαντόπουλο να γίνει με Καραμανλή».

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_middle_2’); });

Ανέφερε δε: «Εάν τεθεί θέμα Καραμανλή, το ίδιο πιστεύω θα γίνει όπως και με τον κ. Τριαντόπουλο. Εκτιμώ ότι η ΚΟ της ΝΔ δεν θα παρεμποδίσει τις εξελίξεις αυτές».

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_m2’); });

Ο κ. Οικονόμου δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ:

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_middle_2’); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_m2’); });

«Θέλω να υπενθυμίσω ότι μόλις τον Δεκέμβριο του 2024 ψηφίσαμε τον νέο ΟΣΕ. Ωραίες οι νομοθετικές εξελίξεις, αλλά δεν ανακαλύψαμε την Αμερική σήμερα. Ο νέος ΟΣΕ ψηφίστηκε με ονομαστική ψηφοφορία. Άρα, συγχώνευση ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ – ΓΑΙΟΣΕ και τροχαίο υλικό και έχουμε την νέα εταιρεία που θα πάρει σάρκα και οστά. Τις επόμενες μέρες θεωρώ ότι πρέπει να συγκροτηθεί. Είναι μια δημόσια επιχείρηση του ελληνικού κράτους. Είναι μια καλή ιδέα συμπληρωματική. Η κυβέρνηση θα κριθεί για τα θέματα ασφαλείας σε 4 παραμέτρους: στην τηλεδιοίκηση, στη  σηματοδότηση, στο σύστημα ETCS και στο σύστημα της ενδοεπικοινωνίας των σιδηροδρόμων. Και ο πρωθυπουργός και ο κ. Σταϊκούρας έχουν βάλει το όριο του να είναι έτοιμο έως τον Σεπτέμβριο του 2025. Το χρονοδιάγραμμα έχει τεθεί αυτό που πρέπει να κάνει η ηγεσία του υπουργείου είναι να το υλοποιήσει. Στο 80% επί των γραμμών έχουμε ETCS (το μπλοκάρισμα). Εκτιμούμε ότι τον Σεπτέμβριο του 2025 θα έχουμε ολοκληρώσει επί των συρμών. Πατάει στην σηματοδότηση και όχι στην τηλεδιοίκηση. Πρέπει να γίνουν δοκιμαστικά και μετά να πάει η ΡΑΣ να τα πιστοποιήσει. Είμαστε σε αυτή την φάση», ανέφερε. Πρόσθεσε δε ότι: «Το 2019 παραλάβαμε τον σιδηρόδρομο με 985 εργαζόμενους και σήμερα έχει 1356 και μέχρι τον Ιούνιο θα φτάσει τους 1517. Το 2012 ο σιδηρόδρομος είχε 2.800 εργαζόμενους».

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_middle_3’); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘300x250_middle_3’); });

Τέμπη – Μπιάγκης (ΠΑΣΟΚ): Η ΝΔ και η ΚΟ της χειροκροτούσαν τον Καραμανλή

Από την πλευρά του, ο γραμματέας της ΚΟ του ΠΑΣΟΚ, Δημήτρης Μπιάγκης ανέφερε: «Κάποιοι μένουν στον λόγο και κάποιοι προχωρούν στα έργα. Ερχόμαστε να επιβεβαιώσουμε την τακτική και στην στρατηγική κίνηση που είχαμε κάνει εδώ και έναν χρόνο με σημείο αναφοράς στην δικογραφία της ευρωπαίας εισαγγελέως όταν φέραμε στην Ολομέλεια του Κοινοβουλίου την πρόταση για προανακριτική στο θέμα της 717. Τότε υπήρχε μία διαφορά: δεν είχαμε δει την αντίδραση της κοινωνίας στις πλατείες. Η απάντηση της ΝΔ και της ΚΟ ήταν να χειροκροτεί τον κ. Καραμανλή και να υψώνουν έναν τοίχο υπεράσπισης προκειμένου να τον προφυλάξουν. Αφού μελετήσουμε την δικογραφία, συνήθως η πρόταση που εμείς καταθέτουμε για προανακριτική ή  εξεταστική, τεκμηριώνονται πάνω στο περιεχόμενο των δικαστικών λειτουργών. Εκεί θα κινηθούμε. Το οποίος θα έρθει μαζί μας από «δεξιά ή αριστερά» θα φανεί στην συνέχεια. Ο κάθε πολιτικός χώρος πρέπει να μελετήσει την δικογραφία και αν στο τέλος ταυτιστούν οι απόψεις και οι θέσεις καλώς να ταυτιστούν».

Ο ίδιος ανέφερε επίσης ότι: «Ως ΠΑΣΟΚ, εν αντιθέσει με την κ. Κωνσταντοπούλου, προσπαθούμε ο λόγος μας να είναι όσο περισσότερο ρεαλιστικός και ουσιαστικός γίνεται. Δεν έχουμε λόγο να ανεβάζουμε τους τόνους και να προσπαθούμε να κάνουμε το κλίμα περισσότερο τοξικό. Για μας το θέμα του Κ. Καραμανλή έχει ανοίξει εδώ και έναν χρόνο. Φαίνεται ξεκάθαρα από τα στοιχεία ότι από διευθυντικά στελέχη του ΟΣΕ προκύπτει γνώση και τέλεση κάποιων παράνομων πράξεων του τότε υπουργού και του κ. Σπίρτζη».

Τέμπη – Βασιλειάδης (ΣΥΡΙΖΑ): Να πέσει άπλετο φως στην υπόθεση

«Είναι κομβικό για το ίδιο το πολιτικό σύστημα, η αξιοπιστία του οποίου έχει τρωθεί, -και έχει τρωθεί όχι μόνο από την υπόθεση των Τεμπών, αλλά και πολλές άλλες φορές στο παρελθόν- να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να ρίξει φως σε αυτή την υπόθεση, η οποία ταλανίζει την ελληνική κοινωνία και για να δικαιωθούν οι 57 ψυχές των συμπολιτών μας», ανέφερε από την πλευρά του ο αναπληρωτής Γραμματέας της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Βασιλειάδης. «Το σημαντικό είναι να νιώσει ξανά η ελληνική κοινωνία εμπιστοσύνη προς το πολιτικό σύστημα. Άρα λοιπόν, αν πάμε να παίξουμε παιχνιδάκια, αν πάμε να κρυφτούμε πίσω από διατυπώσεις και «ναι μεν, αλλά», τότε θα κάνουμε μια πολύ μεγάλη ζημιά» συνέχισε.

«Το επόμενο διάστημα θα κριθούν οι πάντες. Εμείς είχαμε μια ξεκάθαρη θέση από την αρχή. Μιλάγαμε για την ανάγκη να πέσει άπλετο φως. Μιλάγαμε για τις δεδομένες ευθύνες που είχε η κυβέρνηση και ο κ. Καραμανλής. Δεν θέλαμε να κρυφτούμε πίσω από καμία παραγραφή. Σας θυμίζω και τις προσπάθειες που έκανε ο κ. Σπίρτζης, με βάση τα προβλεπόμενα στο Σύνταγμα, να μπορέσει να κριθεί και αυτός από την Δικαιοσύνη. Προφανώς θα πρέπει να πέσει φως σε αυτή την υπόθεση. Nα πάμε και αρκετά βήματα πιο πίσω, γιατί όταν μιλάμε για την «717» πρέπει να δούμε και ποιος υπέγραψε αυτή τη σύμβαση, η οποία δεν μπορούσε να υλοποιηθεί. Το γιατί δεν μπορούσε να υλοποιηθεί νομίζω ότι είναι κάτι το οποίο αποδεικνύεται από τις επόμενες πράξεις της διοίκησης», είπε.

«Έχουμε κάποια δεδομένα με τον κ. Καραμανλή. Ποια είναι τα δεδομένα αυτά; Ότι είχε εγκαίρως προειδοποιηθεί. Γνωρίζαμε για τους συνδικαλιστές, σήμερα μαθαίνουμε και για τα υπηρεσιακά στελέχη. Άρα, φαίνεται ότι είχε γνώση της κατάστασης στην οποία είναι το δίκτυο. Πέρα από τη σύμβαση «717», -οι σιδηρόδρομοι δεν είναι μόνο αυτή η σύμβαση, λειτουργούσαν για 100 χρόνια χωρίς να έχουμε τα συστήματα αυτά- ήταν και η υποστελέχωση και η συγκεκριμένη πολιτική προσπάθεια απαξίωσης των δημόσιων υποδομών. Κατά την άποψή μας και όπως προκύπτει από τα δεδομένα, όπως τα έχουμε αναλύσει, αυτό εντάθηκε. Ξεκίνησε με το μνημόνιο, μπήκε ανάχωμα την περίοδο ’15 – ’19, εντάθηκε ξανά από το ’19 και μετά» ανέφερε και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «πανηγυρίζει κάθε τρεις και λίγο κάνοντας εγκαίνια για τα ίδια πράγματα. Είπε ο κύριος Οικονόμου ότι αυτά που παρουσίασαν χθες τα είχαν κάνει και πριν από τρεις μήνες. Έχουμε φτάσει έξι χρόνια διακυβέρνησης. Ακόμα και για το θέμα της αξιολόγησης που άνοιξε χθες, το ακούσαμε το ’19 και τόσες φορές. Είναι σαν να ζούμε τη μέρα της μαρμότας. Κάθε φορά που πιέζεται επικοινωνιακά η κυβέρνηση κάνει μια καινούργια εξαγγελία, η οποία είναι εξαγγελία που είχε κάνει και χθες και προχθές και παραπροχθές και κάθε φορά που βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο».

Δείτε τη συζήτηση στο MEGA

Πηγή: tanea.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το μέλλον του τουρισμού, της ηλεκτροκίνησης,...

Στη Μαδρίτη ο Απ. Τζιτζικώστας

Επίσκεψη στην Ισπανία πραγματοποίησε ο επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολος Τζιτζικώστας, όπου είχε συνάντηση εργασίας…