Η παρανοϊκή πορεία της Ρέξαμ – Από ημιεπαγγελματική, στην Championship σε 4 χρόνια και με έσοδα… Premier League (vids)

Η παρανοϊκή πορεία της Ρέξαμ - Από ημιεπαγγελματική, στην Championship σε 4 χρόνια και με έσοδα... Premier League (vids)

Ακόμα και για μια ομάδα που έχει το παρατσούκλι «Hollywood FC» και της οποίας οι παίκτες εμφανίστηκαν δίπλα στον Τσάνινγκ Τέιτουμ σε διαφήμιση του… Super Bowl, το να βλέπεις τον Ντάνι ΝτεΒίτο να πανηγυρίζει σε μπαρ του Λος Άντζελες μετά από ένα γκολ της… Ρέξαμ, στις καθυστερήσεις, είναι από τις πιο σουρεαλιστικές στιγμές της σεζόν.

Τέτοια ήταν το φοβερό γκολ του Όλι Ράθμποουν κόντρα στη Μπάρνσλεϊ, τον περασμένο Δεκέμβριο, που είχε διαμορφώσει το 1-0! Το βίντεο με τους πανηγυρισμούς έγινε αμέσως viral. Αλλά όχι τόσο, όσο η τρελή πορεία της Ρέξαμ υπό τους Ράιαν Ρέινολντς και Ρομπ ΜακΕλχένι. Μια πορεία που θα συνεχιστεί στην Championship, καθώς η νίκη επί της Τσάρλτον το Σάββατο σφράγισε την 3η συνεχόμενη άνοδο (σ.σ. παρουσία του ΝτεΒίτο στο γήπεδο)!

Ο ΝτεΒίτο, παλιός οπαδός της Άρσεναλ, έγινε σύμβουλος του ΜακΕλχένι όταν ο τελευταίος σκεφτόταν να επενδύσει σε αγγλική ομάδα, έχοντας παρακινηθεί από το ντοκιμαντέρ «Sunderland Till I Die», στη διάρκεια της καραντίνας. Από τότε, στηρίζει ενεργά τη Ρέξαμ. Η νίκη της οποίας κόντρα στην Μπάρνσλεϊ εκείνο το Δεκέμβρη ήταν μόνο ένα από τα πολλά δραματικά επεισόδια που έγραψαν το σενάριο της ιστορικής ανόδου: η Ρέξαμ έγινε η πρώτη ομάδα που ανέβηκε τρεις συνεχόμενες κατηγορίες. Τρένο, από το ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο (National League) έως την Championship! Ένα βήμα πριν την Premier League!

Το καλοκαίρι, η περιοδεία σε ΗΠΑ και Καναδά ολοκληρώθηκε με νίκη 4-1 επί των Βανκούβερ Γουάιτκαπς. Η ομάδα του Φιλ Πάρκινσον έμεινε αήττητη κόντρα σε μεγάλες ομάδες όπως η Μπόρνμουθ και η Τσέλσι, δείχνοντας ότι είναι έτοιμη για τις υψηλές απαιτήσεις. Αυτό βοήθησε ώστε και η εκτός γηπέδων δημοτικότητα να εκτοξευθεί. Ανάμεσα στους θεατές που ταξίδεψαν για να δουν την ομάδα ήταν και η οικογένεια Άλιν από τη Νέα Υόρκη, οι οποίοι στην πορεία έγιναν και μέτοχοι του συλλόγου, στηρίζοντας οικονομικά, μεγάλα έργα υποδομής όπως η ανακατασκευή της κερκίδας Kop και η δημιουργία νέου προπονητικού κέντρου.

Η ΠΙΟ ΓΝΩΣΤΗ… ΑΓΝΩΣΤΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Σύμφωνα με το Athletic, τα οικονομικά της Ρέξαμ παρουσίασαν άνοδο, με έσοδα 26,7 εκατομμύρια λίρες, κυρίως λόγω χορηγιών όπως της United Airlines και της SToK Cold Brew Coffee. Παρά τη ζημία 2,7 εκατομμυρίων λιρών, η αύξηση της απήχησης σε αγορές του εξωτερικού (52% των εσόδων) αυξάνει την αισιοδοξία για το μέλλον. Η ανάγκη για επενδύσεις ήταν άμεση, λόγω της ανόδου και των απαιτήσεων της Τσάμπιονσιπ, ιδίως όσον αφορά το νέο γήπεδο και το προπονητικό κέντρο. Και στην περίπτωση της Ρέξαμ, η ανάγκη γεννάει ιδέες και… ευκαιρίες.

Η άνοδος των Ουαλών, στις επαγγελματικές κατηγορίες συνοδεύτηκε από μια πολύ καλά μελετημένη εμπορική στρατηγική, με στόχο όχι μόνο την αγωνιστική επιτυχία, αλλά και τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του συλλόγου. Οι Ράιαν Ρέινολντς και Ρομπ ΜακΕλχένι αντιλήφθηκαν πολύ νωρίς ότι η πραγματική δύναμη της Ρέξαμ δεν περιοριζόταν στις τέσσερις γραμμές του γηπέδου. Επένδυσαν στο συναίσθημα και δημιούργησαν φιλάθλους σε όλο τον κόσμο. Ουσιαστικά έγινε η πιο γνωστή… άγνωστη ομάδα.

ΑΠΟ ΤΟ DISNEY ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΚΟΡΥΦΑΙΟΥΣ ΧΟΡΗΓΟΥΣ

Το ντοκιμαντέρ «Welcome to Wrexham», που προβλήθηκε μέσω του FX και του Disney+, υπήρξε καταλυτικός παράγοντας. Ξαφνικά άσχετος κόσμος από κάθε γωνιά του πλανήτη, μάθαινε για το (χολιγουντιανά παρουσιασμένο) έργο στη Ρέξαμ. Από την καθημερινότητα της πόλης και το πάθος των οπαδών έως το ποιοι είναι οι παίκτες, με τον Ρέινολντς, ειδικά, να κάνει τα πάντα για να φέρει τη τη Ρέξαμ στα σπίτια εκατομμυρίων θεατών παγκοσμίως. Και αυτό έγινε. Με τη βάση φιλάθλων της ομάδας να πολλαπλασιάζεται ειδικά στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Με αποτέλεσμα μέσω των streaming υπηρεσιών να έρθει άμεσα οικονομικό όφελος. Αλλά και νέοι χορηγοί. Αρα, λεφτά…

Οι Ρέινολντς και ΜακΕλχένι χρησιμοποίησαν τις προσωπικές τους διασυνδέσεις για να προσελκύσουν κορυφαίες χορηγίες (σ.σ. United Airlines επίσημος χορηγός φανέλας, SToK Cold Brew Coffee στην ονομασία του γηπέδου, Expedia, TikTok, Aviation American Gin κ.α.). Τα ποσά των συμφωνιών, αν και δεν έγιναν γνωστά, εκτιμάται ότι υπερβαίνουν τα 5 εκατομμύρια λίρες ετησίως. Ποσό εξωφρενικό για μια ομάδα που πριν δύο χρόνια αγωνιζόταν σε ημιεπαγγελματική κατηγορία!

Από εκεί και πέρα, η περιοδεία στις ΗΠΑ και τον Καναδά δεν ήταν απλά φιλικά παιχνίδια. Ηταν μέρος της στρατηγικής «εισαγωγής» της Ρέξαμ στη διεθνή αθλητική αγορά. Τα αποτελέσματα εξέπληξαν όλους όσους δεν είχαν ιδέα τι να περιμένουν. Sold-out αγώνες σε Σαν Ντιέγκο, Φιλαδέλφεια, Βανκούβερ, πωλήσεις σε φαμέλες, κασκόλ, καπέλα κ.α. σε επίπεδα ομάδων της… Premier League! Κέρδη άνω του 1,5 εκατ. λιρών από εισιτήρια και εμπορικές συμφωνίες! Και αυτά μόνο σε δύο εβδομάδες! Και επειδή ό,τι φέρνει λεφτά, δεν αλλάζει, η Ρέξαμ σχεδιάζει ακόμη μεγαλύτερη περιοδεία για φέτος, συζητώντας για παρουσία της σε Αυστραλία ή Ασία!

Η «ΕΚΡΗΞΗ» ΚΑΙ Η… PREMIER LEAGUE

Μέσα από όλη αυτή την επικοινωνιακή έκρηξη, η Ρέξαμ έγινε η «εναλλακτική ομάδα» όλων. Κάθε της προϊόν, έγινε… trend. Η ζήτηση για τα προϊόντα της εκτοξεύτηκε. Φανέλες, κασκόλ, καπέλα, παπούτσια, Pins, είδη συλλεκτικής αξίας, όλα είδη προς… εξαφάνιση. Απανωτά sold out, με online πωλήσεις σε πάνω από 100 χώρες. Ενδεικτικό της πολιτικής των Ρέινολντς και ΜακΕλχένι, το γεγονός ότι το 2024, τα έσοδα από το merchandise ξεπέρασαν τα 7 εκατομμύρια λίρες! Κι αν το ποσό σας φαντάζει μικρό, μάθετε ότι λίγες ομάδες της Championship το «έπιασαν» και συγκρίνεται με κάποιες μικρότερες Premier League.

Η απόφαση της ιδιοκτησίας του συλλόγου είναι να… προετοιμαστεί για την Premier League. Για αυτό και τα έσοδα που δημιουργούνται χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη της ομάδας. Επενδύονται αμέσως στον σύλλογο. Το προπονητικό κέντρο κόστισε 5 εκατομμύρια λίγες. Η ανακατασκευή της κερκίδας «Kop» θα αυξήσει τη χωρητικότητα του γηπέδου σε 16.000 θέσεις συνολικά. Και θα συνεχιστεί, καθώς στόχος είναι η Ρέξαμ να πληροί τις προϋποθέσεις συμμετοχής στην Premier League μέσα στην επόμενη 5ετία!

Αν και η επιτυχία είναι ραγδαία και εκρηκτικοί, η στρατηγική των Ρέινολντς και ΜακΕλχένι δεν δείχνει να αλλάζει. Υποστηρίζουν δημόσια ότι δεν προσπαθούν να «αγοράσουν» την επιτυχία με αλόγιστες δαπάνες. Επενδύσουν στον εφευρετικό τρόπο να δημιουργήσεις έσοδα και κατ’ απόρροια, κέρδη. Διότι μπορεί και οι δύο να είναι άνθρωποι των Χόλιγκουντ, μπορεί και οι τρεις σερί άνοδοι της Ρέξαμ να είναι ένα σπάνιο χολιγουντιανό παραμύθι. Αλλά η Ρέξαμ, η οοπία μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια, μετατράπηκε από έναν αγγλικό ημιεπαγγελματικό σύλλογο σε μια παγκόσμια αθλητική ιστορία επιτυχίας, μόλις ξεκίνησε να μας απασχολεί.



Πηγή: in.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ