Με ένα καινοτόμο πρόγραμμα προφορικής ιστορίας, μαθητές του 2ου Πρότυπου ΓΕΛ Βόλου ανέδειξαν το θέμα των μεικτών γάμων στην τοπική κοινωνία, εστιάζοντας στη σημασία της αποδοχής, της πολιτισμικής συνύπαρξης και της διατήρησης της μνήμης.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι μαθητές συμμετείχαν σε πλήθος δραστηριοτήτων: διαδικτυακή συνεργασία με το Γενικό Λύκειο Μουζακίου Καρδίτσας, επιμόρφωση στις ψηφιακές τεχνολογίες για την καταγραφή και επεξεργασία συνεντεύξεων, καθώς και διήμερη εκπαίδευση στη ρητορική και την επικοινωνία. Η δράση υποστηρίχθηκε από συναντήσεις με ακαδημαϊκούς και ειδικούς, ενισχύοντας τη μεθοδολογική και επιστημονική προσέγγιση των μαθητών.
Ιδιαίτερη στιγμή αποτέλεσε η συμμετοχή σε ημερίδα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στην οποία παρουσιάστηκαν οι πρώτες ερευνητικές εργασίες των μαθητών. Σημαντικές εμπειρίες προσέφερε και η συνάντηση με προσωπικότητες, όπως ο συγγραφέας και καθηγητής π. Νικόλαος Λουδοβίκος και η ιστορικός Μαρία Ευθυμίου, οι οποίοι ενέπνευσαν τους μαθητές μέσα από τις συζητήσεις τους.
Κεντρικό μέρος του προγράμματος ήταν η συλλογή μαρτυριών από αφηγητές που έζησαν μεικτούς γάμους, προσφέροντας ζωντανές αφηγήσεις για την κατανόηση της διαφορετικότητας και της αγάπης ως δύναμης υπέρβασης κοινωνικών συνόρων.
Η συμμετοχή σε Ρητορικούς Αγώνες και το 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας συνέβαλε στην ενδυνάμωση των δεξιοτήτων προφορικής έκφρασης, επιχειρηματολογίας και κριτικής σκέψης.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε υπό την καθοδήγηση των φιλολόγων Μαριάνθης Γάκη και Παναγιώτας Μανδάλου. Στην ομάδα συμμετείχαν οι μαθητές: Κωστόπουλος Δημήτριος, Ούπα Κωνσταντίνα, Σκολαρίκη Αναστασία, Τουρτούρης Βασίλειος, Τσάμη Μαρία – Θεοπίστη, Χάιντμαν – Τσαλαπάτα Μαντώ και Χαραλαμπίδη Μελίνα – Δήμητρα.
Το πρόγραμμα ανέδειξε τη δύναμη της προφορικής ιστορίας ως εργαλείου εκπαίδευσης και πολιτισμικής ευαισθητοποίησης.
www.ertnews.gr
Πηγή: ertnews.gr