Το φαινόμενο Τέιλορ Σουίφτ και η οικονομική ανάταση της Ευρώπης

Το φαινόμενο Τέιλορ Σουίφτ και η οικονομική ανάταση της Ευρώπης

Η οικονομία της Ευρώπης στα πόδια της Τέιλορ με τους απανταχού «Σουίφτις» να μετρούν αντίστροφα για την άφιξή της. Η ανακοίνωση των συναυλιών της επί ευρωπαϊκού εδάφους πριν από έναν χρόνο σήμανε συναγερμό και το «Swift Lift», η οικονομική ώθηση δηλαδή που δίνει η περιοδεία της να είναι ήδη παρούσα.

Ευρωπαίοι και μη κινήθηκαν αστραπιαία για να εξασφαλίσουν ένα εισιτήριο με ορισμένους να συνδυάζουν το σόου με τις διακοπές τους και τους καταστηματάρχες και τους ξενοδόχους να τρίβουν τα μάτια τους με την εκτόξευση των εσόδων τους.

«Κανονίσαμε έξι ημερομηνίες, αλλά θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει δώδεκα. Υπήρχαν έως και 1,2 εκατομμύρια άνθρωποι στην ουρά» ανέφερε ο Αρνό Μεεσερμάν, διευθυντής της AEG France που διοργανώνει τις συναυλίες στο Παρίσι και τη Λυών και μίλησε στον Monde.

Την ώρα της προπώλησης, ο ιστότοπος Ticketmaster κατέρρευσε, όπως ακριβώς συνέβη και στις Ηνωμένες Πολιτείες σημειώνει η βελγική εφημερίδα Le Soir.

Σύμφωνα με στοιχεία της AEG, το ένα τρίτο της ζήτησης εισιτηρίων προήλθε από τη Γαλλία. Τα υπόλοιπα από το εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένου του 13% από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η έλευση του φαινομένου Τέιλορ Σουίφτ είχε βέβαια και καραμπόλες για τους θαυμαστές της. Όπως αναφέρει η Soir, o Σταν έχασε την προεγγραφή για την αγορά εισιτηρίου, αλλά ένας από τους φίλους του κατάφερε να βρει για το Λονδίνο.

«Η ειρωνεία είναι ότι έχω φίλους Άγγλους που αναγκάστηκαν να πάνε στη Στοκχόλμη» είπε. Από την άλλη, η Σοφί και η Καντίς θα ταξιδέψουν στη Βαρσοβία: «Δεν είναι ένας προορισμός που θέλαμε, αλλά λέμε ότι θα ανακαλύψουμε μια πόλη εκτός από μία συναυλία».

Μάννα εξ ουρανού η άφιξη Σουίφτ

Οι πόλεις που θα φιλοξενήσουν την Τέιλορ Σουίφτ είναι σαν να δέχονται το μάννα εξ ουρανού. Η MasterCard πραγματοποίησε ανάλυση των οικονομικών επιπτώσεων της τραγουδίστριας κατά τη διάρκεια του αμερικανικού σκέλους της περιοδείας του 2023 με έμφαση σε εστιατόρια και ξενοδοχεία στην περιοχή γύρω από τα γήπεδα που πραγματοποιούνται οι συναυλίες. Ένας οικονομικός αντίκτυπος που έχει ήδη το παρατσούκλι «Swift Lift».

Όπως φαίνεται από την ανάλυση, οι δαπάνες σε εστιατόρια σε ακτίνα 4 χιλιομέτρων από τον χώρο της συναυλίας αυξάνονται κατά 68% κατά μέσο όρο κατά τη διάρκεια των δύο ημερών κοντά στις ημερομηνίες της εκδήλωσης. Στη Σάντα Κλάρα της Καλιφόρνιας μάλιστα εκτοξεύτηκαν 172,2%.

Όσον αφορά σε ξενοδοχεία σε ακτίνα 10 χιλιομέτρων από το σημείο της συναυλίας, η ζήτηση για διανυκτερεύσεις αυξάνεται κατά 47% κατά μέσο όρο για τις κοντινές στην εκδήλωση ημερομηνίες.

Η Ελέν η οποία θα παρακολουθήσει τη συναυλία στο Παρίσι όπως λέει έκλεισε πριν από τέσσερις μήνες ξενοδοχείο κοντά στο σημείο που πραγματοποιηθεί και το κόστος φτάνει τα 150 ευρώ το βράδυ, ενώ στο ίδιο ξενοδοχείο η διανυκτέρευση κοστίζει περίπου 85 ευρώ.

Ταυτόχρονα, προστίθενται τα έξοδα του ταξιδιού, οι αγορές αναμνηστικών, το φαγητό και φυσικά το εισιτήριο της συναυλίας με την τιμή να φτάνει από 100 μέχρι και 2000 ευρώ για πακέτο VIP.

Το Εras Tour πάντως με 151 σόου στις πέντε ηπείρους εκτός από το υπερθέαμα έχει γίνει συνώνυμο της οικονομικής ανάτασης και ώθησης των εκάστοτε πόλεων από τις οποίες περνά η Τέιλορ Σουίφτ.

Πηγή: in.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ