Τα κατασκευαστικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα

Τα κατασκευαστικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα

Της Ελένης Μπότα

Ενεργό ρόλο στην κατασκευή έργων στη Βόρεια Ελλάδα θα εξακολουθήσει να παίζει η Εγνατία Οδός ΑΕ, μετά και την παραχώρηση του οδικού άξονα στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS.

Σύμφωνα με πληροφορίες η Εγνατία Οδός ΑΕ θα συνεχίζει να αποτελεί φορέα υλοποίησης σημαντικών έργων που δεν περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα καθώς και την λειτουργία άλλων έργων της Βόρειας Ελλάδας.

Ειδικότερα η εταιρεία θα προχωρήσει στην μελέτη και την κατασκευή σημαντικών κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού, όπως ο κάθετος άξονας Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνο-Βουλγαρικά Σύνορα (Βουλγαρία – Πανευρωπαϊκός Διάδρομος ΙΧ), στον κάθετο άξονα Ξάνθη – Εχίνος – Ελληνο-Βουλγαρικά Σύνορα (Βουλγαρία) και στο τμήμα Σέρρες – Δράμα – Καβάλα.

Επιπλέον, η Εγνατία Οδός ΑΕ δρομολογεί και την κατασκευή της νέας γέφυρα που θα ενώσει Ελλάδα και Τουρκία στον Έβρο.

Το συνολικό μήκος της νέας γέφυρας θα είναι 1250,13 μέτρα εκ των οποίων τα 760 περίπου βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους και τα 490 επί τουρκικού.

Η χάραξη του οδικού τμήματος στο ελληνικό έδαφος μέχρι την γέφυρα αγγίζει τα 409,15 μέτρα.

Η νέα γέφυρα θα είναι καλωδιωτή “extradose”. Θα έχει δύο 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και πλευρικές διαμορφώσεις πεζοδρομίων για τον κάθε κλάδο.

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο, καθώς εξυπηρετεί λειτουργικά τη διασύνδεση Ελλάδας και Τουρκίας με τον Πανευρωπαϊκό Διάδρομο IV (Βερολίνο-Σόφια-Θεσσαλονίκη), τη λειτουργική σύνδεση της Τουρκίας μέσω της Εγνατίας Οδού με τον Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου Χ και τις βαλκανικές χώρες, με άμεσα οικονομικά οφέλη για την Ελλάδα.

Τέλος, η Εγνατία Οδός ΑΕ έχει αναλάβει τη λειτουρία της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, μέχρι και την ολοκλήρωση της κατασκευής του Flyover.

Ήδη το έργο έχει ανατεθεί στις εταιρείες Intrakat και Τέρνα με προϋπολογιασμό 20 εκατ. ευρώ για 4 χρόνια.

Επιπλέον, στην ευθύνη της παραμένει και η λειτουργία του υφιστάμενου οδικού άξονα μέχρι την ολοκλήρωση της πραχώρησης του.

Μάλιστα προ ημερών αντιμετωπίστηκε ένα πολύ δύσκολο περιστατικό, όταν εκδηλώθηκε πυρκαγιά σε φορτηγό όχημα στο εσωτερικό μίας σήραγγας μήκους 1 χιλιομέτρου της Εγνατίας Οδού, σε μία ημέρα αυξημένης κίνησης προς την κατεύθυνση του κλάδου που συνέβη το γεγονός.

Οι χειριστές του Κέντρου Ελέγχου Κίνησης των Γρεβενών εντόπισαν αμέσως το συμβάν, το προβλεπόμενο σενάριο ενεργοποιήθηκε αμέσως, οι μπάρες έκλεισαν και η είσοδος της σήραγγας αποκλείσθηκε ώστε να μην εισέρχονται οχήματα και τέθηκε σε λειτουργία το σύστημα αερισμού το οποίο απήγαγε αμέσως τον καπνό προς το εξωτερικό της σήραγγας.

Μέσα σε λίγες ώρες τα στελέχη της Εγνατίας οδού, διαπίστωσαν την ακεραιότητα της υποδομής της σήραγγας και προχώρησαν στην πλήρη απόδοση της σε λειτουργία.

Πηγή: capital.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ