Google: Αντιμέτωπη με την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία των ΗΠΑ – Πώς εξελίσσεται η δίκη  –

Google: Πρόστιμο 250 εκατ. ευρώ από την Γαλλία για παραβίαση της συμφωνίας για τα μέσα ενημέρωσης

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η δικαστική διαμάχη μεταξύ Google και αμερικανικού Υπουργείου Δικαιοσύνης, που ολοκλήρωσαν τις αγορεύσεις τους σχετικά με τους ισχυρισμούς ότι η μητρική Alphabet κυριαρχεί καταχρηστικά στις ιντερνετικές αναζητήσεις και στις αντίστοιχες διαφημίσεις, σε μια υπόθεση που η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι θα μπορούσε να διαμορφώσει το «μέλλον του διαδικτύου».

Ο περιφερειακός δικαστής των ΗΠΑ Amit Mehta στην Ουάσιγκτον απηύθυνε πλήθος ερωτήσεων, διερευνώντας εάν ανταγωνιστικές πλατφόρμες όπως το TikTok της ByteDance και το Facebook και το Instagram της Meta είναι ανταγωνιστικά απέναντί της.

Google: Τεράστιος εταιρικός ανασχηματισμός – Ποιος αποκτά περισσότερη ισχύ

Ο Mehta ανέφερε ως κεντρικό ζήτημα τη «δυνατότητα υποκατάστασης» της πλατφόρμας για τους διαφημιζόμενους, το οποίο πρέπει να επιλύσει το δικαστήριο. Τώρα θα αρχίσει να προετοιμάζεται για να εκδώσει μια σημαντική απόφαση σχετικά με το αν η συμπεριφορά της Google παραβίασε το αστικό αντιμονοπωλιακό δίκαιο. Δεν ανέφερε πότε θα αποφανθεί περί αυτού, αλλά οι ειδικοί εξήγησαν στο Reuters πως μια θετική απόφαση θα μπορούσε να επιφέρει αλλαγές στις επιχειρηματικές πρακτικές της Google.

Κυριαρχία, ανταγωνισμός ή μονοπώλιο

Ο δικηγόρος της αμερικανικής κυβέρνησης David Dahlquist υποστήριξε ότι «τα διαφημιστικά έσοδα είναι αυτά που οδηγούν τη μονοπωλιακή δύναμη της Google σήμερα».

Η Google έχει καυχηθεί ότι δεν αισθάνεται πραγματικές πιέσεις από την αγορά, δήλωσε ο Dahlquist, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία δεν φοβάται να αυξήσει τις τιμές της ή να μην βελτιώσει τα προϊόντα της.

«Μόνο ένα μονοπώλιο μπορεί να κάνει ένα προϊόν χειρότερο και να εξακολουθεί να κερδίζει περισσότερα χρήματα», υποστήριξε ο Dahlquist.

Στον αντίποδα, ο δικηγόρος της Google John Schmidtlein επισήμανε πως το μερίδιο της Google στα έσοδα από την ψηφιακή διαφήμιση στις ΗΠΑ μειώνεται σταθερά. Και αυτό παρά το γεγονός πως η διαφημιστική δραστηριότητα της Google είναι υπεύθυνη για περίπου τα τρία τέταρτα των εσόδων της, επικαλούμενος τη διαφημιστική δύναμη των ανταγωνιστικών πλατφορμών TikTok της ByteDance, Facebook και Instagram της Meta και Amazon.

Ο Schmidtlein υποστήριξε ότι η Google «περιορίζεται» από τις αντίπαλες πλατφόρμες, επειδή οι διαφημιστές γνωρίζουν ότι υπάρχουν επικαλυπτόμενα κοινά και μπορούν να ξοδέψουν τα δολάριά τους αλλού.

Υποστήριξε επίσης ότι η Google προχωρά συνεχώς στην καινοτομία των διαφημιστικών προϊόντων αναζήτησης. «Εάν η Google είναι μονοπώλιο, γιατί να βελτιώσει οτιδήποτε; Γιατί δεν ανεβάζει απλώς την τιμή;» είπε στο δικαστήριο.

Η δίκη

Το υπουργείο Δικαιοσύνης σφυροκόπησε την Google σε μια δίκη που ξεκίνησε στις 12 Σεπτεμβρίου, υποστηρίζοντας ότι ο γίγαντας των μηχανών αναζήτησης είναι μονοπώλιο που καταχράστηκε παράνομα τη δύναμή του για να αυξήσει τα κέρδη του.

Μάρτυρες από τη Verizon, την κατασκευάστρια εταιρεία Android Samsung Electronics και την ίδια τη Google κατέθεσαν σχετικά με τις ετήσιες πληρωμές που έκανε η εταιρεία – 26,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021 – για να εξασφαλίσει ότι η αναζήτησή της είναι η προεπιλογή στα smartphones και τα προγράμματα περιήγησης και για να διατηρήσει το κυρίαρχο μερίδιο αγοράς της.

Ο Mehta επανέλαβε επίσης τον ισχυρισμό της κυβέρνησης ότι η Google κατέστρεψε σκόπιμα εσωτερικά έγγραφα που ήταν σχετικά με τα θέματα της αγωγής, ενώ αμφισβήτησε επανειλημμένα τις προηγούμενες πολιτικές της Google, οι οποίες, όπως είπε, άφηναν τις αποφάσεις διατήρησης εγγράφων στους υπαλλήλους της.

«Θα έπρεπε να είχαν διατηρηθεί. Δεν θα έπρεπε να υπάρξει κάποια συνέπεια για κάτι που τουλάχιστον απείχε πολύ από τις βέλτιστες πρακτικές;» ρώτησε ο δικαστής.

Μια άλλη δικηγόρος της Google, η Colette Connor, υπερασπίστηκε τις πρακτικές διατήρησης των δεδομένων, χαρακτηρίζοντάς τες εύλογες, και κάλεσε το δικαστήριο να μην επιβάλει κυρώσεις στην εταιρεία.

Η υπόθεση, η οποία κατατέθηκε από την κυβέρνηση του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, ήταν η πρώτη από τις πολλές που αποσκοπούν στον περιορισμό της δύναμης των ηγετών της τεχνολογίας στην αγορά.

Μια άλλη υπόθεση, κατά της μητρικής Meta του Facebook, κατατέθηκε επίσης κατά τη διάρκεια της κυβέρνησης Τραμπ. Οι αντιμονοπωλιακές αρχές του προέδρου Τζο Μπάιντεν ακολούθησαν με μια δεύτερη υπόθεση κατά της Google και υποθέσεις κατά της Amazon.com και της Apple Inc.

Πηγή: ot.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ