Επηρεάζοντας τους ψηφοφόρους

Πώς έχασε ο Μπακογιάννης

Τα τελευταία χρόνια το προεκλογικό τοπίο έχει υποστεί ψηφιακή μεταμόρφωση, κυρίως από τη χρήση τεχνικών microtargeting. Καθώς αυτή η πρακτική εξαπλώνεται, γίνονται προσπάθειες περιορισμού της. Ωστόσο, όπως λέει ο ειδικός στην επικοινωνία Φάμπιο Βότα, υπάρχουν αρκετοί λόγοι να πιστέψουμε ότι δεν θα εξαφανιστεί σύντομα, παρά τις νομικές προσπάθειες. Βασισμένοι σε τεράστιες ποσότητες data, προεκλογικά επιτελεία διαμορφώνουν μηνύματα για συγκεκριμένες δημογραφικές ομάδες ή ομάδες με ειδικά ενδιαφέροντα και στόχο να αυξήσουν την πειθώ τους προς αυτές. Η πρακτική που ξεκίνησε από τις ΗΠΑ έχει εξαπλωθεί σε όλον τον κόσμο, με τις πλατφόρμες των κοινωνικών δικτύων να παίζουν κεντρικό ρόλο. Παρά τις απαγορεύσεις, η πρακτική συνεχίζεται μέσα από τον σκοτεινό κόσμο των αλγορίθμων. Εχουν γίνει πειράματα που δείχνουν ότι deepfake βίντεο που έχουν γίνει μέσω τεχνητής νοημοσύνης και έχουν αποσταλεί σε συγκεκριμένους χρήστες που επιλέχθηκαν μέσω μικροστόχευσης – και στα οποία πολιτικοί εμφανίζονται να λένε πράγματα που δεν έχουν πει ποτέ – μπορούν πραγματικά να αλλάξουν τη στάση συγκεκριμένων ψηφοφόρων απέναντι σε πολιτικούς και κόμματα. Ακόμα και εάν οι μεγάλες πλατφόρμες ανακοίνωσαν ότι θα ζητούν τη σύμφωνη γνώμη του χρήστη για να επεξεργαστούν προσωπικά στοιχεία για τις υπηρεσίες διαφήμισης, οι έλεγχοι δεν ισχύουν, καθώς πολλοί χρήστες αγνοούν τις προειδοποιήσεις ή δεν γνωρίζουν τι ακριβώς πρέπει να συμπληρώσουν, δίνοντας σε αυτά τα μπερδεμένα μηνύματα λίγη σημασία – και ουσιαστικά παραχωρώντας τα στοιχεία τους προς επεξεργασία. Οι συνεχιζόμενες εκστρατείες microtargeting, παρά τις προσπάθειες ελέγχου, δημιουργούν ένα περίπλοκο και διαρκώς εξελισσόμενο τοπίο. Επικίνδυνο για τη δημοκρατία.

Πηγή: tanea.gr

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ